VOS Management

Yuri Vos ervaren Agile Coach Project Manager Interim Manager Programma Manager IT Geek

T-Mobile

Operationeel management & proces verbetering

Manager Direct Business Operations
Als lid van het B2B MT was ik verantwoordelijk voor de operatie van de zakelijke markt vanuit de `directe´ kanalen. Het hoofddoel van deze functie was om een excellente service en output te leveren tegen acceptabele kosten, waarbij het maximale uit de sales funnel gehaald kon worden (minimaliseren uitval) tegen maximale effectiviteit. De afdeling(en) speelt een cruciale rol in acquisitie, retentie en development van zakelijke klanten door volledig verantwoordelijk te zijn voor output van alle administratie rond close sales en correcte service fulfillment naar de zakelijke klant, inclusief klantenservice voor de privilege klanten.
  • Financieel en operationeel verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van circa 50 medewerkers, verdeeld over vier teams.
  • Verantwoordelijk voor het opzetten en implementeren het jaarplan (strategie). Onderdeel van dit jaarplan was een structureel verbeterplan op de afdelings KPI´s, procesverbeteringen en noodzakelijke automatisering.
  • Verantwoordelijk voor een onderbouwde impactbepaling van nieuwe producten, diensten, processen en verkoopinitiatieven. Zorgdragen voor de implementatie begeleiding hiervan bij grootzakelijke klanten.
  • Verantwoordelijk vanuit een adviserende rol richting Marketing en Sales betreffende strategische keuzes qua producten en diensten.
  • Concrete actieplannen ontwikkeld op basis van externe klanttevredenheidsonderzoeken tot concrete actieplannen komen met als doel de afdeling zodanig te laten performen dat de klantverwachting wordt overtroffen.
  • Binnen één jaar tijd de sales backoffice processen zodanig verbeterd dat de doorlooptijd van 7 dagen is versneld naar 1 dag, de kwaliteit is gestegen en de kosten met 50% zijn gedaald.
Kennisgebieden

Management; Reorganisatie; Coaching; HR; Finance

Methoden

Lean proces improvement; Competentie matrix